miércoles, julio 06, 2005

Felicitat?

Què és la felicitat?
Molts cops m'ho pregunto, i ho pregunto a l'altre gent... és difícil de respondre oi?
Hi ha gent que creu que la felicitat és aconseguir el que un vol o es proposa. Però, i quan ja ho tens tot? Ets el màxim de feliç? o entres en una etapa en que se t'envà la felicitat?
Un amic em va dir que estem tota la vida "esperant"... esperem la felicitat? però, quan la trobem, seguim esperant algo més? Potser el fet d'esperar és el que permet que siguem feliços, perquè després d'esperar molt temps algo i conseguir-lo, o que passi, ets feliç... però llavors, el mateix amic, em va dir que seria feliç quan ja no tingués que esperar res...
Difícil d'entendre, eh, això de la felicitat?
Un altre amic, em va comentar que per a ell, la felicitat és només un estat, que no pot ser explicat com un sentiment, sinó com una emoció que dura només una estona... sent així... el millor per ser feliç seria agafar la teoria del "carpe diem", viu el moment! no? Si la felicitat és un estat que dura un temps curt, la qüestió per ser feliç serà intentar que cada segon de la teva vida faci algo que t'alegri!!
Conec a molta gent, i m'he adonat de que els caràcters de les persones afecten molt en el fet de que siguin o no feliços. Els optimistes són molt més feliços que els pesimistes, ja que quan els hi passa una desgràcia, no fan que els hi afecti en tots els sentits de la seva vida. L'energia d'una persona també s'ha de tenir en compte. Algú que té molta energia i ganes d fer coses sempre serà més feliç ja que vol buscar aquesta felicitat, nu?
Bé... nu sé a què m'ha vingut avui parlar d'això però, el meu profe d'anglés em va recomanar que un dia escribis algo com una questió que tothom pogués pensar i intentar respondre... doncs aquí va:
Què és per vosaltres la felicitat? Què s'ha de fer per ser feliç? Té alguna tècnica? Té algo a veure el caràcter de cadascú?

Enu, ja sabeu, deixeu commentSS! :D Petonets gent!
Laia

8 Comments:

At julio 07, 2005, Anonymous Anónimo said...

Hola...
No estic d'acord amb quasi tot el raonament. Ser feliç no és només un estat, és un objectiu (per a què estàs akí?). Com definir aquest objectiu és molt subjectiu, no es pot entrar en detalls. El que està clar és ke no se necessita tant com alguns pinten... La condició humana comporta egoisme i avaricia ok, però si uses el cap comprens que per a tenir-ho tot no cal tenir-ho tot (kina frase XD).
Un moment fugaç dius? no té perquè... depèn de l'objectiu que t'hagis marcat... si pots afirmar que ets feliç (ja sigui valorant la teva cartera de criteris, vivències, circumstàncies...) estàs mantenint aquesta condició al llarg del temps. No sempre estaràs feliç all 100% però en essència sí i és l'objectiu principal i en el fons el que compta deixant de banda moments puntuals (que estos sí són fugaços). Que se jode l'objectiu? ok, llavors jo usaria el raonament que aquell objectiu no era el correcte, a seguir buscant-lo...
Per a mi (de fet tot el que he dit va a títol personal...) això de l'energia positiva no té res a vore, simplement és una manera de trobar la felicitat tan bona com podria ser-ho una altra perquè (repetimos) depèn de l'objectiu i si s'aconsegueix.
Ah si, me deixava algo important... en referència a mantenir en el temps esta condició... quan trobem la felicitat no hi ha algo més? si clar, mantenir-la. La "espera" és la felicitat? no, clar que no, mentre esperes no tens l'objectiu aconseguit.
I en resposta a les 4 preguntes a mode de conclusió:
1) Ja he dit el que és x a mi...
2) El meu objectiu no crec que sigui necessari fer-lo públic.
3) Jo sí que tinc una tècnica: seguir endavant fins l'objectiu, fàcil eh XDDD
4) Té a vore en la forma i a l'hora de definir l'objectiu, però no per un comportament en concret es té avantatge...
Per cert, m'encanta ser l'únic usuari anònim XDDDDDDDDD
S@lu2 feliços XD

 
At julio 07, 2005, Blogger Just a girl... said...

Eis rei, merxi xl comentari! Justament a aixo em referia! M'agrada k penseu, i que parleu, us expresseu! M'ha molat molt el teu escrit i estic bastant d'acord en tot el k has dit!
Enu gent, seguiu pensanTT i opineuuu!
Kissus!
Byes
Laia.

 
At julio 12, 2005, Anonymous Anónimo said...

Boníssim, sóc l'únic gilipolles que ha contestat el tema XDDDDDD
En fi, a vore el nou :P
S@lu2.

 
At julio 18, 2005, Anonymous Anónimo said...

Hola!!
Estic en desacord am algunes coses de las q as comentat. Jo crec q avegades la felicitat no t'arriva kuan as aconseguit el teu objectiu si no kuan et conformes, no dic resignes pk es mol diferen, potse sense logra el teu major desig tu ets feliç, la espera de aquet somni ja s'ha convertit en la teva felicitat, no pk tingui alguna cosa d'especial si no pk simplemen es com si en el mig del cami i agues un sofa mol comoda i tu t'hi asentesis, en el sofa estas de cookis encara q al final del cami i a un sofa millo...pero durant un tems am el del mig del cami ja estas be. Aixo es una teoria com es pot veure...:P pero veig dificil q algu aconsegueixi tots els seus objectius i al tindrels encara sigui feliç, jo no podria viure sense objectius, somnis q al lograrse m'emvoltes la felicitat.
Despres, estic bastan d'acord am el teu amic, de q ell sera feliç kuan deixi d'espera...aixi tambe seria jo feliç...
Lu d l'energia positiva i el caracter d la persona jo crec k no et poden ajudar a logra el teu objectiu per aconseguir akesta desitjada felicitat, encanvi si q et poden ajuda a fe mes o menys pesada la espera fins arrivar-hi.
Per ultim la tecnica q utilitzaria jo seria, suposu, la d qualsevol persona, no rendirse i anar a per totes...

Dons apa ja ta!!! Pasiu be!! (K)

 
At julio 18, 2005, Blogger Just a girl... said...

Eiiiss
Tinc un nou escriptor anonim? :D jiji m'ha encantat el que has dit!
Sobretot la part del positivisme, que no ens ajuda a conseguir els objectius, sinó a fer més lleugera l'espera. Me'n alegro de que hagis escrit.
Petonsss!
Laia

 
At julio 19, 2005, Anonymous Anónimo said...

Hola anònim XDDD & Laia clar.
Nem x parts, m'estàs dient que et conformes amb un sofà pitjor però com has fet mig camí pos te kedes de trankis fins que et doni la gana seguir amb el camí, no? ets un vago/a XDDDD és broma. No és que sigui desgavellat però no és el meu estil, encara que respecto que a tu te sigui interessant. Mirant-ho més seriosament m'estàs dient que amb el primer sofà passes el rato, amb un grau de felicitat inferior a l'objectiu que és el sofà que toca de veritat. Jo no trobo gens loable esta conclusió, encara que potser són paranoies meues i t'he malinterpretat XD
Sobre lo de l'espera ekival a felicitat com deia... jo no ho veig així.
I finalment alleugerir l'espera amb positivisme si ho és, x a mi seria massa "artificial", molt propi de l'home això de crear-se situacions fictícies x a quedar-se satisfet... o feliç... encara que no ho sigui.
S@lu2 penya.

 
At julio 19, 2005, Blogger Just a girl... said...

weissss menknta k penseu tan penya!!! Seguiu aixiii! :)

 
At julio 19, 2005, Anonymous Anónimo said...

Laia il·lumina-mos que jo he pensat en excés i les neurones no donen per a més XDDDD
S@lu2.

 

Publicar un comentario

<< Home


Free Web Site Counter