martes, abril 12, 2005

Marginació racial


Bones gentt!!
K tals? Avui no podia fer gimnàs, perquè tinc problemes a l'esquena, així que m'he emportat Los Pilares de la Tierra (per cert, molt recomanable a qui li agradi llegir!) i m'he posat a llegir mentre els altres feien esport. La meva classe només ocupava mig pavelló, i l'altra meitat estava ocupada per nens d'uns set o vuit anyets. El cas és que.. estava llegin quan he sentit "nena, deixa'm enpau!!" He aixecat la vista a temps per veure com una nena rossa d'ulls blaus li donava un clatellot a una nena de pell fosca amb cabells arrissats. M'he quedat observant una estona aquella escena. La nena de cabells foscos es deia Nadia, i era increible com la gent de la seva classe li feia el buit! Tothom!!! Inclús el professor, l'ha castigat per tirar a canasta amb la pilota quan encara no els havia donat permís. La Nadia ha hagut de sentar-se sense jugar a pilota. Una altra nena, Maria si no m'equivoco, al cap de uns cinc minuts, ha tirat a canasta. Però sabeu què és el més fort? Que el professor ho ha vist i no li ha dit res.
Al cap d'una estona, s'han possat tots en parella i han començat a fer una activitat. La Nadia, ha anat cap al professor i li ha dit que ella no tenia parella. El professor l'ha mirat, i li ha dit que s'asseiés, que no passava res perquè no fes una activitat. M'he quedat O_O ...

La nena s'ha assegut a un cantó de la pista de basquet i ha baixat la mirada. M'ha fet tan de mal veure algú així...
què més donava que tingués la pell més fosca que els demés nens? A cas no tenia el mateix dret a jugar? a ser tractada com els demés? Bfff... són aquestes coses les que realment em fan ràbia.
Com pretenem crear un món millor, on no hi hagi racisme, si els nens tenen aquesta mentalitat?
És tan penós que la gent gran critiqui a els "faxes" i "nacis" joves que existeixen avui dia, però que els únics comentaris que els nens sentin a casa siguin del tipu "quin fàstic de moros..." i xorrades així.
Què canvia perquè una persona tingui un altre color de pell? A cas pot ser més o menys intel·ligent perquè el pigment de les cèl·lules epitelials de la pell sigui més fosc? XDDD no em feu riure!!! Tots tenim el mateix dret! I em fa pena, la gent de 40 anys que pregona la llibertat i polles d'aquesta i després són els primers en no ser respectuosos amb gent diferents a ells. EO, FEU PENA!! simplemenT! Lluitem per un món millor i no sabeu ni tan sols educar bé als vostres fills. Creieu que perquè en el colegi els ensenyin bons modals, coses sobre la igualtat... serveix d'algo si vosaltres a casa no feu res semblant, o encara pitjor, els ensenyeu ideals totalment contraris!?!? Que fort... esque haig de deixar d'escriure perquè em poso super nerviosa, i no sé ni com expressar-me... només sé que he vist la marginació que patia la Nadia, i m'ha fet pena viure en el món que visc... (wenu, una mica més de fàstic del que ja em feia!) Com pot ser que amb vuit anys la gent sigui ja tannnn cruel?
Enu gent, que us deixo!!
Estic escribin una nova història, hehehehe sobre el meu amor platònik!! està bé, però no sé si la publicaré, perquè la persona en questió, potser es veuria identificada!
Enu, k us estimuuu! i seguiu entran, k m'alegreu el dia!!!! muakssss

LiGgLy

3 Comments:

At abril 13, 2005, Anonymous Anónimo said...

A mi esta situació no em descobreix res de nou... així és la "societat".
S@lu2 maca.

 
At abril 16, 2005, Anonymous Anónimo said...

WONES, jo mai t'he escrit po sempre que puc et vaig llegint. marada molt com escrius :D
Cada cop en aquest món anem cap a pitjor, cada cop hi ha més racisme ... buf :(
Fa temps em vaig llegir aquesta frase i és que reflexa la realitat del món:
>>Fins q l color d la pell d'un home sigui tan important cm el color dels seus ulls. hi haurà guerra <<
INGA NOIETA Q VAGI TOT MB PTNS

 
At mayo 10, 2005, Anonymous Anónimo said...

Hola!!

Sóc el PIPO i és la segona vegada que escriure al blog, però com que sóc una persona neutral i a vegades, breu, només escriuré que la frase "fins q l color d la pell d'un home sigui tan important cm el color dels seus ulls, hi haurà guerra" és original de la cançó GUERRA de SOPA DE CABRA, en el seu disc anomenat BEN ENDINS !!

Ohhh per fi destaca en alguna cosa la meva cultura musical :/

Bona nit!

 

Publicar un comentario

<< Home


Free Web Site Counter